ALAN BAXTER (19 novembre 1908, East Cleveland, Ohio, USA) (7 mai 1976, Los Angeles, Californie,
USA) |
|
|
1935. MARY BURNS, FUGITIVE (id.) / WILLIAM K. HOWARD 1936. THE TRAIL OF THE LONESOME PINE (LA FILLE DU BOIS MAUDIT) / HENRY HATHAWAY BIG BROWN EYES (EMPREINTES DIGITALES) / RAOUL WALSH THIRTEEN HOURS BY AIR (TREIZE HEURES DANS L’AIR) / MITCHELL LEISEN THE CASE AGAINST MRS. AMES / WILLIAM SEITER PAROLE! ( SUR PAROLE ) / LEW LANDERS 1937. BREEZING HOME (id.) / MILTON CARRUTH MEN IN EXILE / JOHN
FARROW NIGHT KEY (ALERTE
LA NUIT) / LLOYD CORRIGAN IT COULD HAPPEN TO YOU (AINSI VA LA VIE) / PHIL
ROSEN THE LAST GANGSTER (LE DERNIER GANGSTER) / EDWARD
LUDWIG BIG TOWN GIRL (LA COMTESSE MASQUEE) / ALFRED
L. WERKER 1938. I MET MY LOVE AGAIN (COLLEGE
MIXTE) / JOSHUA LOGAN, ARTHUR RIPLEY WIDE OPEN FACES (DROLE
D’EQUIPE) / KURT NEUMANN GANGS OF
NEW YORK (LA LOI DE LA PEGRE) / JAMES
CRUZE 1939. OFF THE RECORD (UNE TETE BRULEE) / JAMES
FLOOD BOY
SLAVES (JEUNES ESCLAVES) / P.J. WOLFSON MY SON IS
A CRIMINAL (MON FILS A TUE) / CHARLES C. COLEMAN LET US LIVE (LAISSEZ-NOUS VIVRE) / JOHN
BRAHM EACH DAWN I DIE (A
CHAQUE AUBE JE MEURS) / WILLIAM
KEIGHLEY IN NAME ONLY (L’AUTRE)
/ JOHN
CROMWELL 1940. ABE LINCOLN IN ILLINOIS (ABRAHAM LINCOLN) / JOHN
CROMWELL THE LONE WOLF STRIKES / SIDNEY
SALKOW FREE, BLONDE AND 21 (MEFIEZ-VOUS DES BLONDES)
/ RICARDO CORTEZ ESCAPE TO GLORY / JOHN
BRAHM THE MAN WHO TALKED TOO MUCH (L’HOMME QUI PARLAIT TROP) / VINCENT
SHERMAN SANTA FE
TRAIL (LA PISTE DE SANTA FE) / MICHAEL CURTIZ 1941. UNDER AGE / EDWARD
DMYTRYK BAD MEN OF MISSOURI (BANDITS D’HONNEUR) / RAY
ENRIGHT RAGS TO RICHES / JOSEPH
KANE THE PITTSBURGH KID (LE TOMBEUR DE PITTSBURGH) / JACK TOWNLEY SHADOW OF THE THIN MAN (L’OMBRE DE L’INTROUVABLE) / W.S.
VAN DYKE BORROWED HERO / LEWIS
D. COLLINS 1942. SABOTEUR
(CINQUIEME COLONNE) / ALFRED HITCHCOCK PRISONER
OF JAPAN (SOUS L’EMPRISE DU DRAGON) / ARTHUR RIPLEY STAND BY ALL NETWORKS / LEW
LANDERS CHINA GIRL (LA PAGODE EN FLAMMES) / HENRY
HATHAWAY 1943. THE HUMAN COMEDY (ET
LA VIE CONTINUE) / CLARENCE BROWN BEHIND PRISON WALLS (LA SECRETAIRE AMOUREUSE) / STEVE
SEKELY PILOT #5 (PILOTE
N° 5) / GEORGE SIDNEY SUBMARINE BASE (BASE
SOUS-MARINE) / ALBERT KELLEY WOMEN IN BONDAGE (FEMMES ENCHAINEES) / STEVE
SEKELY 1944. WINGED
VICTORY (LA VICTOIRE DES AILES) / GEORGE
CUKOR 1947. THE
PRAIRIE (LES PIONNIERS DE LA LOUISIANE) / FRANK WISBAR 1948. CLOSE-UP (LA POURSUITE ACHARNEE) / JACK
DONOHUE 1949. THE SET-UP (NOUS
AVONS GAGNE CE SOIR) / ROBERT
WISE WILD WEED ou THE DEVIL’S
WEED (PLAISIRS INTERDITS) / SAM
NEWFIELD 1957. THE TRUE STORY OF JESSE JAMES (LE BRIGAND BIEN-AIME) / NICHOLAS
RAY THE END OF THE LINE / CHARLES SAUNDERS 1958. THE
RESTLESS YEARS (DES JEUX POUR PLEURER) / HELMUT KÄUTNER FACE OF A
FUGITIVE (LE SALAIRE DE LA HAINE) / PAUL WENDKOS 1960. THE MOUNTAIN ROAD (COMMANDO DE DESTRUCTION) / DANIEL
MANN 1961. JUDGMENT AT NUREMBERG (JUGEMENT A NUREMBERG) / STANLEY
KRAMER 1965. THE LOVED ONE (LE
CHER DISPARU) / TONY RICHARDSON 1966. ASSAULT ON A QUEEN (LE
HOLD-UP DU SIECLE) / JACK DONOHUE THIS PROPERTY IS CONDEMNED (PROPRIETE INTERDITE) / SYDNEY
POLLACK 1967. WELCOME TO HARD TIMES
(FRONTIERE EN FLAMMES) / BURT KENNEDY 1969. PAINT
YOUR WAGON (LA KERMESSE DE L’OUEST) / JOSHUA LOGAN 1970. 1971. |