UNA O’CONNOR

(23 octobre 1880, Belfast, Irlande du Nord, UK)

(4 février 1959, New York City, New York, USA)

 

 

 

 

 

 

  Accueil/Home  

 

 

 

1929.

DARK RED ROSES / SINCLAIR HILL

1930.

MURDER (MEURTRE) / ALFRED HITCHCOCK

1931.

TO OBLIGE A LADY / H. MANNING HAYNES

1933.

CAVALCADE / FRANK LLOYD

PLEASURE CRUISE (UNE CROISIERE DE PLAISIR) / FRANK TUTTLE

TIMBUCTOO / WALTER SUMMERS

HORSE PLAY (DEUX DE LA CHEVALERIE) / EDWARD SEDGWICK

MARY STEVENS, M.D. / LLOYD BACON

THE INVISIBLE MAN (L’HOMME INVISIBLE) / JAMES WHALE

1934.

ORIENT EXPRESS / PAUL MARTIN

THE POOR RICH (PAUVRES RICHES) / EDWARD SEDGWICK

ALL MEN ARE ENEMIES / GEORGE FITZMAURICE

STINGAREE (id.) / WILLIAM WELLMAN

CHAINED (LA PASSAGERE) / CLARENCE BROWN

THE BARRETTS OF WIMPOLE STREET (MISS BARRETT) / SIDNEY FRANKLIN

FATHER BROWN, DETECTIVE /  EDWARD SEDGWICK

1935.

DAVID COPPERFIELD / GEORGE CUKOR

BRIDE OF FRANKENSTEIN (LA FIANCEE DE FRANKENSTEIN) / JAMES WHALE

THE INFORMER (LE MOUCHARD) / JOHN FORD

THUNDER IN THE NIGHT / GEORGE ARCHAINBAUD

THE PERFECT GENTLEMAN (UN PARFAIT GENTLEMAN) / TIM WHELAN

1936.

ROSE-MARIE (id.) / W.S. VAN DYKE

LITTLE LORD FAUNTLEROY (LE PETIT LORD FAUNTLEROY) / JOHN CROMWELL

SUZY (UNE BELLE BLONDE) / GEORGE FITZMAURICE

LLOYDS OF LONDON (LLOYD’S DE LONDRES ou LE PACTE) / HENRY KING

THE PLOUGH AND THE STARS ( REVOLTE A DUBLIN ) / JOHN FORD

1937.

PERSONAL PROPERTY (VALET DE CŒUR) / W.S. VAN DYKE

CALL IT A DAY (UNE JOURNEE DE PRINTEMPS) / ARCHIE MAYO

1938.

THE ADVENTURES OF ROBIN HOOD (LES AVENTURES DE ROBIN DES BOIS) / MICHAEL CURTIZ, WILLIAM KEIGHLEY

RETURN OF THE FROG (LE RETOUR DE LA GRENOUILLE) / MAURICE ELVEY

1939.

WE ARE NOT ALONE (NOUS NE SOMMES PAS SEULS) / EDMUND GOULDING

ALL WOMEN HAVE SECRETS (DEUXIEME A GAUCHE) / KURT NEUMANN

HIS BROTHER’S KEEPER / ROY WILLIAM NEILL

IT ALL CAME TRUE (RENDEZ-VOUS A MINUIT) / LEWIS SEILER

1940.

LILLIAN RUSSELL (LE ROMAN DE LILLIAN RUSSELL) / IRVING CUMMINGS

THE SEA HAWK (L’AIGLE DES MERS) / MICHAEL CURTIZ

HE STAYED FOR BREAKFAST (ET L’AMOUR VINT) / ALEXANDER HALL

1941.

THE STRAWBERRY BLONDE (LA BLONDE FRAMBOISE ou UN DIMANCHE APRES-MIDI) / RAOUL WALSH

HER FIRST BEAU (SON PREMIER BAISER) / THEODORE REED

KISSES FOR BREAKFAST / LEWIS SEILER

THREE GIRLS ABOUT TOWN (LE MORT FICTIF) / LEIGH JASON

1942.

ALWAYS IN MY HEART (TOUJOURS DANS MON COEUR) / JO GRAHAM

MY FAVORITE SPY (DES ESPIONS PARTOUT) / TAY GARNETT

RANDOM HARVEST (PRISONNIERS DU PASSE) / MERVYN LE ROY

1943.

FOREVER AND A DAY (ET LA VIE RECOMMENCE) / COLLECTIF

THIS LAND IS MINE (VIVRE LIBRE) / JEAN RENOIR

HOLY MATRIMONY (DEUX GRAINS DE BEAUTE) / JOHN M. STAHL

GOVERNMENT GIRL (L’EXUBERANTE SMOKEY) / DUDLEY NICHOLS

1944.

THE CANTERVILLE GHOST (LE FANTOME DE CANTERVILLE) / JULES DASSIN

MY PAL WOLF (MON AMI LE LOUP) / ALFRED L. WERKER

1945.

CHRISTMAS IN CONNECTICUT ou INDISCRETION (INDISCRETION) / PETER GODFREY

THE BELLS OF ST. MARY’S (LES CLOCHES DE SAINTE-MARIE) / LEO MCCAREY

1946.

CLUNY BROWN (LA FOLLE INGENUE) / ERNST LUBITSCH

OF HUMAN BONDAGE (L’EMPRISE ou SERVITUDE HUMAINE) / EDMUND GOULDING

CHILD OF DIVORCE / RICHARD FLEISCHER

THE RETURN OF MONTE CRISTO (LE RETOUR DE MONTE-CRISTO) / HENRY LEVIN

1947.

UNEXPECTED GUEST (LE MYSTERIEUX VISITEUR) / GEORGE ARCHAINBAUD

LOST HONEYMOON (DERNIERE LUNE DE MIEL) / LEIGH JASON

BANJO (MON CHIEN ET MOI) / RICHARD FLEISCHER

THE CORPSE CAME C.O.D. (L’ASSASSIN NE PARDONNE PAS) / HENRY LEVIN

IVY (LE CRIME DE MADAME LEXTON) / SAM WOOD

1948.

FIGHTING FATHER DUNNE (MAUVAIS GARCONS) / TED TETZLAFF

ADVENTURES OF DON JUAN (LES AVENTURES DE DON JUAN) / VINCENT SHERMAN

1952.

HA DA VENI... DON CALOGERO (LES MILLIONS DE CALOGERO) / VITTORIO VASSAROTTI

1957.

WITNESS FOR THE PROSECUTION (TEMOIN A CHARGE) / BILLY WILDER