MARJORIE MAIN

(24 février 1890, Acton, Indiana, USA)

(10 avril 1975, Los Angeles, Californie, USA)

 

 

 

 

 

 

  Accueil/Home  

 

 

 

1931.

A HOUSE DIVIDED (ORAGES) / WILLIAM WYLER

1932.

BROKEN LULLABY (L’HOMME QUE J’AI TUE) / ERNST LUBITSCH

HOT SATURDAY / WILLIAM SEITER

1933.

TAKE A CHANCE / LAWRENCE SCHWAB, MONTE BRICE

1934.

CRIME WITHOUT PASSION (CRIME SANS PASSION) / BEN HECHT, CHARLES MACARTHUR

MUSIC IN THE AIR (MUSIQUE DANS L’AIR) / JOE MAY

NAUGHTY MARIETTA (LA FUGUE DE MARIETTE) / W.S. VAN DYKE

1937.

LOVE IN A BUNGALOW (UN MENAGE MODELE) / RAY MCCAREY

STELLA DALLAS / KING VIDOR

DEAD END (RUE SANS ISSUE) / WILLIAM WYLER

THE MAN WHO CRIED WOLF (75 MINUTES D’ANGOISSE) / LEWIS R. FOSTER

THE WRONG ROAD / JAMES CRUZE

BOY OF THE STREETS (GAMIN DES RUES) / WILLIAM NIGH

THE SHADOW (LE FANTOME DU CIRQUE) / CHARLES C. COLEMAN

1938.

CITY GIRL (SUR LA PENTE) / ALFRED L. WERKER

PENITENTIARY (PRISON CENTRALE) / JOHN BRAHM

KING OF THE NEWSBOYS (L’AS DU REPORTAGE) / BERNARD VORHAUS

TEST PILOT (PILOTE D’ESSAI) / VICTOR FLEMING

THREE COMRADES (TROIS CAMARADES) / FRANK BORZAGE

ROMANCE OF THE LIMBERLOST (LA FILLE ADOPTIVE) / WILLIAM NIGH

PRISON FARM (COLONIE PENITENTIAIRE) / LOUIS KING

LITTLE TOUGH GUY (MAUVAISES TETES) / HAROLD YOUNG

UNDER THE BIG TOP (TROIS DU CIRQUE) / KARL BROWN

TOO HOT TO HANDLE (UN ENVOYE TRES SPECIAL) / JACK CONWAY

GIRLS’ SCHOOL (PENSIONNAT DE JEUNES FILLES) / JOHN BRAHM

THERE GOES MY HEART (LA PAUVRE MILLIONNAIRE) / NORMAN Z. MCLEOD

1939.

LUCKY NIGHT (id.) / NORMAN TAUROG

THEY SHALL HAVE MUSIC (MELODIE DE LA JEUNESSE) / ARCHIE MAYO

ANGELS WASH THEIR FACES (LA RUE SANS SOLEIL) / RAY ENRIGHT

THE WOMEN (FEMMES) / GEORGE CUKOR

ANOTHER THIN MAN (NICK JOUE ET GAGNE) / W.S. VAN DYKE

TWO THOROUGHBREDS (DEUX BONS COPAINS) / JACK HIVELY

1940.

I TAKE THIS WOMAN (CETTE FEMME EST MIENNE) / W.S. VAN DYKE

WOMEN WITHOUT NAMES (FEMMES SANS NOM) / ROBERT FLOREY

DARK COMMAND (L’ESCADRON NOIR) / RAOUL WALSH

TURNABOUT (CHANGEONS DE SEXE) / HAL ROACH

SUSAN AND GOD (SUZANNE ET SES IDEES) / GEORGE CUKOR

THE CAPTAIN IS A LADY / ROBERT B. SINCLAIR

WYOMING / RICHARD THORPE

1941.

THE WILD MAN OF BORNEO / ROBERT B. SINCLAIR

THE TRIAL OF MARY DUGAN (LE PROCES DE MARY DUGAN) / NORMAN Z. MCLEOD

BARNACLE BILL (UN VIEUX LOUP DE MER) / RICHARD THORPE

A WOMAN’S FACE (IL ETAIT UNE FOIS) / GEORGE CUKOR

THE SHEPHERD OF THE HILLS (LE RETOUR DU PROSCRIT) / HENRY HATHAWAY

HONKY TONK (FRANC JEU) / JACK CONWAY

1942.

THE BUGLE SOUNDS (L’IMPOSSIBLE SERGENT DOAN) / S. SYLVAN SIMON

WE WERE DANCING (DANSE AUTOUR DE LA VIE) / ROBERT Z. LEONARD

THE AFFAIRS OF MARTHA (LES AMOURS DE MARTHE) / JULES DASSIN

JACKASS MAIL (LES BELLES FILLES DE L’OUEST) / NORMAN Z. MCLEOD

TISH / S. SYLVAN SIMON

TENNESSEE JOHNSON / WILLIAM DIETERLE

1943.

HEAVEN CAN WAIT (LE CIEL PEUT ATTENDRE) / ERNST LUBITSCH

JOHNNY COME LATELY (JOHNNY LE VAGABOND) / WILLIAM K. HOWARD

1944.

RATIONING / WILLIS GOLDBECK

MEET ME IN ST. LOUIS (LE CHANT DU MISSOURI) / VINCENTE MINNELLI

GENTLE ANNIE (id.) / ANDREW MARTON

1945.

MURDER, HE SAYS (UN HERITAGE SUR LES BRAS) / GEORGE MARSHALL

1946.

THE HARVEY GIRLS (LES DEMOISELLES HARVEY) / GEORGE SIDNEY

BAD BASCOMB (L’ANGE ET LE BANDIT) / S. SYLVAN SIMON

UNDERCURRENT (LAME DE FOND) / VINCENTE MINNELLI

THE SHOW-OFF (LE VANTARD) / HARRY BEAUMONT

1947.

THE EGG AND I (L’OEUF ET MOI) / CHESTER ERSKINE

(Nomination Oscar du Meilleur second rôle)

THE WISTFUL WIDOW OF WAGON GAP (DEUX NIGAUDS ET LEUR VEUVE) / CHARLES BARTON

1948.

FEUDIN’, FUSSIN’ AND A-FIGHTIN’ (CHAMPION MALGRE LUI) / GEORGE SHERMAN

MA AND PA KETTLE (PLACIDE ET ZOE) / CHARLES LAMONT

1949.

BIG JACK (JACK LE BOUCANIER) / RICHARD THORPE

1950.

MA AND PA KETTLE GO TO TOWN (PLACIDE ET ZOE A NEW YORK) / CHARLES LAMONT

SUMMER STOCK (LA JOLIE FERMIERE ou LA VALLE HEUREUSE) / CHARLES WALTERS

MRS. O’MALLEY AND MR. MALONE / NORMAN TAUROG

1951.

MR. IMPERIUM (LAISSE-MOI T’AIMER) / DON HARTMAN

MA AND PA KETTLE BACK ON THE FARM (LES SOUCIS DE MA ET PA KETTLE) / EDWARD SEDGWICK

THE LAW AND THE LADY (L’AMANT DE LADY LOVERLY) / EDWIN H. KNOPF

IT’S A BIG COUNTRY / COLLECTIF

 

1952.

THE BELLE OF NEW YORK (LA BELLE DE NEW YORK) / CHARLES WALTERS

MA AND PA KETTLE AT THE FAIR / CHARLES BARTON

MA AND PA KETTLE ON VACATION / CHARLES LAMONT

MA AND PA KETTLE AT WAIKIKI (MA ET PA A WAIKIKI) / LEE SHOLEM

1953.

FAST COMPANY (COURSE A L’AMOUR) / JOHN STURGES

1954.

THE LONG, LONG TRAILER (LA ROULOTTE DU PLAISIR) /  VINCENTE MINNELLI

ROSE MARIE (ROSE-MARIE) / MERVYN LE ROY

MA AND PA KETTLE AT HOME (MA ET PA FERMIERS MODELES) / CHARLES LAMONT

RICOCHET ROMANCE / CHARLES LAMONT

1956.

THE KETTLES IN THE OZARKS / CHARLES LAMONT

FRIENDLY PERSUASION (LA LOI DU SEIGNEUR) / WILLIAM WYLER

1957.

THE KETTLES ON OLD MACDONALD’S FARM / VIRGIL VOGEL