HUGH GRIFFITH (30 mai 1912, Marian Glas, Anglesey,
Pays de Galles, UK) (14 mai 1980, Londres, Angleterre, UK) |
|
|
1940. NIGHT TRAIN TO
MUNICH (TRAIN
DE NUIT POUR MUNICH) / CAROL REED NEUTRAL PORT / MARCEL VARNEL 1947. SILVER DARLINGS / CLARENCE ELDER, CLIFFORD EVANS 1948. THE THREE WEIRD SISTERS / DANIEL BIRT LONDON BELONGS TO ME / SIDNEY GILLIAT THE FIRST GENTLEMAN (LE
DESTIN DE LEOPOLD 1er) / ALBERTO CAVALCANTI THE LAST DAYS OF DOLWYN ou WOMEN OF DOLWYN (LES DERNIERS JOURS DE DOLWYN) / EMLYN
WILLIAMS SO EVIL MY LOVE ( UNE AME PERDUE ) / LEWIS ALLEN 1949. KIND HEARTS AND CORONETS ( NOBLESSE
OBLIGE ) / ROBERT HAMER A RUN FOR YOUR
MONEY ( DE LA COUPE AUX LEVRES ) / CHARLES FREND 1950. GONE TO EARTH ( LA RENARDE ) / MICHAEL POWELL, EMERIC
PRESSBURGER 1951. THE GALLOPING MAJOR ( LE
MAJOR GALOPANT ) / HENRY CORNELIUS LAUGHTER IN PARADISE ( RIRES
AU PARADIS ) / MARIO ZAMPI 1952. THE WILD HEART / MICHAEL POWELL, EMERIC
PRESSBURGER 1953. THE TITFIELD THUNDERBOLT ( TORTILLARD
POUR TITFIELD ) / CHARLES CRICHTON THE MILLION POUND NOTE ( L’
HOMME AUX MILLIONS ) / RONALD NEAME ESCAPADE / JOHN FERNALD
(TV) THE BROKEN JUG / HAL
BURTON (TV) 1954. THE SLEEPING TIGER ( LA
BETE S’ EVEILLE ) / JOSEPH
LOSEY THE BEGGAR’S OPERA ( L’
OPERA DES GUEUX ) / PETER BROOK
1955. PASSAGE HOME / ROY BAKER 1957. GOOD COMPANIONS / JACK LEE THOMPSON LUCKY JIM ( SEPT JOURS DE MALHEUR ) / JOHN BOULTING et ROY BOULTING 1959. (Oscar du meilleur
second rôle) THE STORY ON PAGE
ONE ( DU SANG EN PREMIERE PAGE ) / CLIFFORD
ODETS 1960. THE DAY THEY
ROBBED THE BANK OF ENGLAND ( LE JOUR OU L’
ON DEVALISA LA BANQUE D’ ANGLETERRE ) / JOHN GUILLERMIN THE CITADEL / PAUL
BOGART (TV) POINT OF DEPARTURE / PAUL
ALMOND (TV) 1961. MUTINY ON THE BOUNTY ( LES
REVOLTES DU BOUNTY ) / LEWIS MILESTONE TERM OF TRIAL ( LE VERDICT ) / PETER GLENVILLE THE INSPECTOR ou
LISA ( L’ INSPECTEUR ) / PHILIP DUNNE 1962. THE COUNTERFEIT TRAITOR ( TRAHISON SUR COMMANDE ) / GEORGE SEATON 1963. TOM JONES ( ENTRE
L’ ALCOVE ET LA POTENCE ) / TONY RICHARDSON (Nomination Oscar
du meilleur second rôle) HIDE AND SEEK (AU SEPTIEME COUP) / CY ENDFIELD 1964. THE BARGEE / DUNCAN WOOD 1965. THE AMOROUS ADVENTURES OF MOLL FLANDERS ( LES AVENTURES AMOUREUSES DE MOLL FLANDERS
) / TERENCE YOUNG 1966. OH DAD, POOR DAD, MAMA’S HUNG YOU IN THE CLOSET AND I’M FEELING SO SAD
/ RICHARD QUINE HOW TO STEAL A MILLION ( COMMENT VOLER UN MILLION DE DOLLARS ) / WILLIAM WYLER DANGE GROWS WILD ou POPPIES ARE ALSO FLOWERS
( OPERATION OPIUM ) / TERENCE YOUNG IL MARITO E MIO E L’ AMMAZZO QUANDO MI PARE / PASQUALE FESTA CAMPANILE 1967. LA CINTURA DI CASTITA (LA CEINTURE DE CHASTETE) / PASQUALE FESTA CAMPANILE THE SAILOR FROM GIBRALTAR ( LE
MARIN DE GIBRALTAR ) / TONY RICHARDSON BROWN EYE, EVIL EYE / ROBERT ANGUS 1968. THE FIXER ( L’ HOMME DE KIEV ) / JOHN FRANKENHEIMER 1970. CRY OF THE BANSHEE
(LA TERREUR DES BANSHEE ou LES
CROCS DE SATAN)
/ GORDON
HESSLER WUTHERING HEIGHTS / ROBERT FUEST 1971. START THE REVOLUTION WITHOUT ME ( COMMENCEZ LA REVOLUTION SANS NOUS ) / BUD YORKIN THE ABOMINABLE DR. PHIBES ( L’ ABOMINABLE DR. PHIBES ) / ROBERT FUEST 1972. WHO EVER SLEW AUNTIE ROO? ( QUI A TUE TANTE ROO? ) / CURTIS HARRINGTON I RACCONTI DI CANTERBURY ( LES CONTES DE CANTERBURY ) / PIER PAOLO PASOLINI WHAT ? ( QUOI ?
) / ROMAN
POLANSKI DR. PHIBES RISES
AGAIN ( LE RETOUR DE L’ABOMINABLE DR. PHIBES ) / ROBERT FUEST CUGINI CARNALI ( L’ INITIATRICE ) / SERGIO MARTINO CRESCETE E MOLTIPLICATEVI (MAIS LAISSEZ-NOUS SUCCOMBER A LA TENTATION) / GIULIO PETRONI 1973. LUTHER / GUY GREEN THE FINAL PROGRAMME ( LES
DECIMALES DU FUTUR ) / ROBERT FUEST TAKE ME HIGH / DAVID ASKEY CRAZE (UN TUEUR SOUS INFLUENCE) / FREDDIE
FRANCIS 1974. LEGEND OF THE WEREWOLF (LA LEGENDE DU LOUP-GAROU) / FREDDIE FRANCIS 1976. THE PASSOVER PLOT / MICHAEL CAMPUS CASANOVA AND CO ( 13 FEMMES POUR CASANOVA ) / FRANZ ANTEL 1977. THE LAST REMAKE OF BEAU GESTE ( MON
"BEAU" LEGIONNAIRE ) / MARTY FELDMAN JOSEPH ANDREWS / TONY RICHARDSON 1978. THE HOUND OF THE BASKERVILLES / PAUL MORRISSEY GRAND SLAM / JOHN HEFIN
(TV) 1979. A NIGHTINGALE SANG IN BERKELY SQUARE / RALPH THOMAS |