WILLIAM TALMAN (4 février 1915, Detroit, Michigan, USA) (30 août 1968, Los Angeles, Californie,
USA) |
|
|
1949. RED, HOT AND BLUE (L’ANGE
ENDIABLE) / JOHN FARROW THE WOMAN ON PIER 13 (LA
GREVE DES DOCKERS) / ROBERT
STEVENSON 1950. THE KID FROM TEXAS (LE
KID DU TEXAS) / KURT NEUMANN ARMORED CAR ROBBERY / RICHARD
FLEISCHER 1951. THE RACKET (RACKET)
/ JOHN
CROMWELL 1952. BEWARE, MY LOVELY (ATTENTION
MON AMOUR) / HARRY HORNER ONE
MINUTE TO ZERO (UNE MINUTE AVANT L’HEURE H) / TAY
GARNETT 1953. THE
HITCH-HIKER (LE VOYAGE DE LA PEUR) / IDA
LUPINO CITY THAT NEVER SLEEPS (TRAQUE
DANS CHICAGO) / JOHN H. AUER 1955. CRASHOUT
(LES ASSASSINS MEURENT AUSSI) / LEWIS
R. FOSTER BIG
HOUSE, USA (LE PACTE DES TUEURS) / HOWARD
W. KOCH SMOKE
SIGNAL (LE FLEUVE DE LA DERNIERE CHANCE) / JERRY
HOPPER TWO-GUN LADY
(LA FEMME AUX DEUX REVOLVERS) / RICHARD
BARTLETT 1956. THE MAN IS ARMED (CET
HOMME EST ARME) / FRANKLIN ADREON 1957. THE PERSUADER / DICK ROSS HELL ON DEVIL’S ISLAND (L’ILE DU DIABLE) / CHRISTIAN NYBY 1967. THE BALLAD OF JOSIE (LE
RANCH DE L’INJUSTICE) / ANDREW
V. MCLAGLEN |